![]() |
![]() |
Zwembaden |
||
![]() |
![]() |
|
|
SamenvattingDeze opdracht staat in het teken van meten en meetkunde. De opdrachten zijn gekoppeld aan het zwembad. Dit lokt uit tot rekenactiviteiten. DiversenVakgebied: Rekenen Leerdoel 1: Leerlingen kunnen de lengte en breedte en diepte van verschillende zwembaden opmeten. Leerdoel 2: Leerlingen kunnen logische relaties leggen tussen de afmetingen van het zwembad en het gebruik ervan. Leerdoel 3: Leerlingen kunnen de inhoud bepalen van het zwembad. Tijdsduur: 1 uur MaterialenSketchUp 7 staat op de computer van de leerlingen. Google Earth staat op de computer van de leerling. Het werkblad is uitgeprint. AandachtspuntenDeze opdracht geeft aanleiding tot het bespreken van de berekingen die leerlingen hebben gemaakt. Het bespreken en uitwisselen van deze berekingen is een belangrijk onderdeel van deze opdracht. Tot slotDeze webwandeling is gemaakt door Gerard Dümmer. Het sjabloon van deze webwandeling is gebaseerd op dit sjabloon ontworpen door Peter Blijleven.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |