Een tweede game gemaakt met in mijn achterhoofd hoe dit te gebruiken is voor rekenen en sowieso binnen de basisschool. In deze game neemt per gang de moeilijkheid toe (meer monsters en minder punten). De opbouw van de game is simpel. Eerst is er 1 doorgang, daarna 2, 3 en 5. Daarna nemen de doorgangen weer af naar 3, 2 en 1.

Leerlingen kun je volgens mij het beste een opdracht meegeven als ze een game bouwen. Zodat ze na moeten denken over hoe ze kunnen voldoen aan een aantal voorwaarden. In dit geval zouden de voorwaarden kunnen zijn zoals ik ze hierboven heb beschreven. Simpel, lijkt me.

Deze manier van werken lijkt me ten goede te komen aan ruimtelijk inzicht en meetkundige principes.
Wat ik wel merk is dat je snel een hele tijd bezig bent om een relatief eenvoudig level zoals je die hier onder ziet te bouwen. De tijd gaat daarbij vooral zitten in het plaatsen van punten en obstakels. De meeste tijd ben je daarbij kwijt aan om te kijken of het niet te makkelijk of onmogelijk (moeilijk mag wel natuurlijk) is om het spel te spelen. Kijken of ik hier nog iets op kan bedenken.